Wageningen, 29 februari 2016 – De vorig jaar opgestarte palingcampagne gaat ook in 2016 door. Het startschot van de campagne wordt gegeven op 6 maart, paling zal dan ruimschoots aandacht krijgen in het culinaire RTL4-programma Nederland Proeft.
Dit jaar zullen we, namens de Nederlandse Vereniging van Viskwekers, ook actief zijn op social media. Te beginnen met Pinterest. Het begin van een prachtige verzameling met recepten en interessante weetjes over paling vindt u hier.
Wat maakt Pinterest nu zo interessant als marketingtool? Allereerst is het een kans om je product of dienst te visualiseren, of tips en trucs te geven en die vervolgens rechtstreeks aan je website te koppelen. Je kunt bijvoorbeeld op je website een Pinterest-icoon zetten bij een bericht of product, waardoor bezoekers die het interessant vinden het rechtstreeks op hun digitale prikbord kunnen pinnen en zo verspreiden in hun netwerk. Pins kunnen ook aan een Facebookpagina gekoppeld worden, zodat het bereik verder groeit.
Zakelijk actief zijn op Pinterest geeft daarnaast ook waardevolle informatie over je doelgroep. Ze geven namelijk zelf heel duidelijk aan wat ze interessant vinden. Als het je als bedrijf lukt om in te haken op de interesse van je doelgroep op een persoonlijke en authentieke manier, kan Pinterest een enorm goede doorgeefsite voor je organisatie worden. Vergeet ook hier niet dat het om het delen gaat. Verwacht niet alleen maar repins van jouw bijdragen, maar bouw ook credits op bij je doelgroep door hun interessante posts te repinnen.